The Keepers of the Lost Causes   Leave a comment

Motto: Sistemul lor  a funcţionat mai bine […] Sistemul de furt şi de fraudare şi de cumpărare a voturilor (Victor Ponta, 2009)

 

Când mă întorceam ieri de la protestul faţă de adoptarea celebrei OUG prin care primul dintre miniştrii ţării vrea să se asigure că de data asta sistemul lui (de fraudă) va funcţiona mai bine decât cel al adversarilor săi la alegerile prezidenţiale, am aflat întâmplător de un film danez recent, The Keeper of the Lost Causes stricto sensu Păstrătorul cauzelor pierdute”. Filmul este un thriller poliţist, dar eu nu ştiam încă asta, iar titlul său mi-a purtat imaginaţia într-o lume amorţită, cvasi-inconştientă, nătângă şi moale, în care un om, unul singur a rămas treaz şi conştient, „păstrător al cauzelor pierdute” şi luptător pentru acestea.

Mărturisesc că, în momentul când am plecat către protestul din Piaţa Universităţii, deşi sufletul îmi alimenta speranţa de a găsi acolo cel puţin atâtea persoane câte am întâlnit anul trecut, în timpul protestelor faţă de proiectul Roşia Montană, mintea îmi dădea ghes cu suspiciuni ce îmi şopteau că nu se vor aduna în Piaţă mai mult de 100 de persoane.

Erau cam 150 când am ajuns. Între timp s-au adunat vreo 200. Plus cei care au venit şi au plecat, şi iar alţii care au venit şi au plecat – or fi fost în total în jur de 300. Au venit care solitari, care câte doi, care în grupuri de 4-5 persoane – prieteni, vecini, rude. Eu am fost singură. Dar am fost acolo şi în numele unor prieteni, vecini, rude care nu au putut ajunge: „du-te şi pentru mine” a fost mesajul lor. Recunosc că m-a mobilizat şi m-a responsabilizat şi faptul că aceşti oameni – fie bătrâni, fie bolnavi, fie departe de casă, fie strânşi în menghina grijilor zilei de mâine – şi-au pus baza în mine, că voi fi acolo şi în numele lor.   Şi, desigur, m-am gândit şi la cei din spatele celor 200 de oameni prezenţi în Piaţă – un număr nedefinit şi totuşi… prea mic pentru o cauză atât de mare… Căci da, lupta împotriva unui atac atât de crunt la adresa democraţiei, a statului de drept este o cauză mare, deşi e vorba doar de o „mică” ordonanţă – din seria „micilor” ordonanţe prin care Guvernul României dă peste cap sistemul democratic din ţara asta: OUG privind modificarea Legii Educaţiei Naţionale , OUG privind modificarea Legii pentru alegerea preşedintelui (în an electoral, domnule Avocat al Poporului!), precum şi alte OG-uri şi OUG-uri, cu dedicaţie specială sau cu obiective generale de consolidare a Pluripartidului.

Aş putea să mă avânt într-o diatribă, să blamez poporul ăsta „vinovat” de tot ce i se întâmplă, că nu iese în stradă sau că tot „votează prost” de un sfert de veac încoace – cum abia făcu domnul Guşă aseară la Realitatea TV – sau aş putea să-i iau apărarea, cum că e îngrozitor de manipulat, că nu mai are vreme şi nervi să şi le risipească pe cauze pierdute, că sistemul îi sugrumă vocea… N-am să fac nici una, nici alta. Am să mă rezum la sentimentul de mândrie pe care încă îl am datorită faptului că în rândurile acestui popor mai există oameni treji, conştienţi şi activi, „păstrători ai cauzelor pierdute”. Şi doar unul singur dacă ar fi fost ieri în piaţă, tot aş fi fost mândră, mândră că între 20 de milioane de oameni amorţiţi, obosiţi, târâţi într-o sărăcie ce nu le îngăduie să se gândească la mai mult decât pâinea de pus pe masă, mai există unul care nu doarme, care veghează, care luptă pentru cauza sa pierdută…

Ieri am fost două sute. Poate data viitoare vom fi doi, sau două mii sau două sute de mii. N-am de unde şti, poporul meu e  imprevizibil. Nu îmi rămâne decât să sper că în rândurile lui va creşte numărul anonimilor Keepers of the lost causes, purtători ai speranţei într-un viitor mai bun…

 

 

   DSCF0520  
     
 DSCF0519  DSCF0555  DSCF0521
 DSCF0518  DSCF0522  DSCF0523
 DSCF0524  DSCF0525  DSCF0528
 DSCF0529  DSCF0530  DSCF0531
 DSCF0533  DSCF0534  DSCF0535
 DSCF0536  DSCF0537  DSCF0538
 DSCF0543  DSCF0545  DSCF0546
 DSCF0539  DSCF0541  DSCF0542
 DSCF0547  DSCF0548  DSCF0549
 DSCF0550  DSCF0552  DSCF0554

 

Lasă un mesaj

NOI SCRIEM. TU VINZI!

Servicii Scriere Continut

Filozoful anarhist din colțul străzii.

Cineva trebuie să rămînă pînă la sfîrșit.

valeriu dg barbu

© valeriu barbu

SAMEWHITEBLUE

Ne-a mai rămas să schimbăm într-o zi o vorbă cu Pământ...

Ligia Rizea

gânduri, poezie, fotografii,patrimoniu cultural

Blogul lui Laivindur

Filme româneşti, melodii româneşti, istorie românească

Istoria Banatului

Blogul lui Mircea Rusnac

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

Tipărituri vechi

românești sau despre români

Alex Imreh

Virtual Identity

tudorvisanmiu

”Primeşte deci darul meu, care ţi-a fost adus, fiindcă Dumnezeu m-a umplut de bunătăţi şi am de toate” (Geneza, 33:11)

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Programul National DMS

managementul documentelor, arhivare electronica, solutii IT de business.

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

D&D: "Enjoy the silence!"

D&D: "Să trăim cât suntem în viaţă!”

ALIANTA DREPTEI

"Istoria ne legitimeaza ca singurele partide autentice de centru-dreapta", Crin Antonescu

Tița Blog

Blog cu braşoave de Cluj

Despre demnitate

Povestea unor oameni (aproape) necunoscuți

Coffeebooksong Studios(TM)

Inspiring ideas to create amazing things

Aurica A. Badea

Aventuri prin România cancerului și a demenței

Cutia cu vechituri a lu' Potra

Istorie, imagini vechi, povești despre timpuri trecute, oameni care au fost.

DementiAwareness

A medical journalist/daughter writes about Frontotemporal Dementia, Alzheimer's and other memory diseases

Living With Dementia

reflections and prayers about how dementia affects my life and relationships

http://madalinagramatoma.blogspot.com

CARTEA CU POZE ȘI POVEȘTI

Radu

http://www.raduc.eu/

sick*tired

give me a beer, a laptop and a nice chick and you can keep the beer and the laptop

Izbucniri

“Cu câte iluzii trebuie să mă fi născut ca să pot pierde câte una în fiecare zi!…” – Emil Cioran

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

