In Memoriam. O poezie de Virgil Florea   2 comments

În memoriam…

 Să stai acum prin pușcărie, de drag pentru acest popor,

Ești”dus” de tot sub pălărie, ți-s fluturii cu toții-n zbor.

În alte vremi, mai tulburate, când am avut bărbați în stat

Era un NU, la strâmbătate, cu preț de om încătușat.

 

În timp s-a fiert la noi istoria, și parcă-n clocot n-a mai dat.

Când pe minciună dat-am gloria, am tot cules ce-am semănat.

Ne înșelam cu libertatea, ce-o apăram pitiți sub brazdă,

Și ne feream de ”demnitatea”, văzută doar la schimb de clauză.

 

Îi mai știau părinții noștri pe cei lăsați să mai respire

Un aer răsucit prin cheie, vândut de fapt sau pus poprire.

Chemați sau luați spre-o lămurire, ce le lipsea, și-era ”vitală”

Le-au scotocit cu bâta viața, cu proști, ce-n gură-aveau zăbală.

 

Cum mintea le-a rămas întreagă, putem noi azi citi memorii.

Din ei ne-am întocmit pleiadă. Din fala morții ș-a nchisorii.

Au mai rămas spre amintire, vreo doi sau trei uitați prin viață

Ca să unim o izbăvire, de-o minunată dimineață.

 

Am tras atunci din nou perdeaua și cioburi s-a făcut oglinda

Ne-am ostoit votând licheaua, și-am umilit din nou osânda.

Era acolo, cu sanctuarul făcut din aura suferinței

Sperând acum să-și pună darul, păstrat din timpul ”biruinței”.

 

Nu potrivea cu România, ce zilnic inventa ”principii”,

Și nu cânta în armonie cu noii șefi, cântarea clicii.

Era doar vocea noduroasă deloc atunci binevenită

Căci le strica o țărișoară ce-avea să fie jecmănită.

 

E poate țara blestemată. În timp s-au ”demascat bandiții”.

Parcă mai ieri dintr-o tanchetă, de braț duceau ”afurisiții”.

Pe rând ne pleacă-o generație, în care ne-am băgat piciorul.

Ne va ierta vreodată Domnul? Iertați am fost de Seniorul?

 

Virgil Florea

05.noiembrie 2014

2 responses to “In Memoriam. O poezie de Virgil Florea

Subscribe to comments with RSS.

  1. Oare va veni ziua in care toti acesti criminali comunisti vor raspunde in fata juratilor ăpentru crimele facute? Nu toti comunisti, care erau si secretari de partid, au facut faradelegi. Am lucrat inainte de 89 la BAT Scaieni si acolo era un secretar de partid care tinea cu muncitorii, nu era impotriva poporului. Cinste lui.

  2. Reblogged this on Galati Online.

Lasă un mesaj

NOI SCRIEM. TU VINZI!

Servicii Scriere Continut

Filozoful anarhist din colțul străzii.

Cineva trebuie să rămînă pînă la sfîrșit.

valeriu dg barbu

© valeriu barbu

SAMEWHITEBLUE

Ne-a mai rămas să schimbăm într-o zi o vorbă cu Pământ...

Ligia Rizea

gânduri, poezie, fotografii,patrimoniu cultural

Blogul lui Laivindur

Filme româneşti, melodii româneşti, istorie românească

Istoria Banatului

Blogul lui Mircea Rusnac

Insula Indoielii

Un loc pentru raţiune, argumente şi dovezi.

Tipărituri vechi

românești sau despre români

Alex Imreh

Virtual Identity

tudorvisanmiu

”Primeşte deci darul meu, care ţi-a fost adus, fiindcă Dumnezeu m-a umplut de bunătăţi şi am de toate” (Geneza, 33:11)

No Justice

Fiat justitia, ruat caelum!

Programul National DMS

managementul documentelor, arhivare electronica, solutii IT de business.

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

D&D: "Enjoy the silence!"

D&D: "Să trăim cât suntem în viaţă!”

ALIANTA DREPTEI

"Istoria ne legitimeaza ca singurele partide autentice de centru-dreapta", Crin Antonescu

Tița Blog

Blog cu braşoave de Cluj

Despre demnitate

Povestea unor oameni (aproape) necunoscuți

Coffeebooksong Studios(TM)

Inspiring ideas to create amazing things

Aurica A. Badea

Aventuri prin România cancerului și a demenței

Cutia cu vechituri a lu' Potra

Istorie, imagini vechi, povești despre timpuri trecute, oameni care au fost.

DementiAwareness

A medical journalist/daughter writes about Frontotemporal Dementia, Alzheimer's and other memory diseases

Living With Dementia

reflections and prayers about how dementia affects my life and relationships

http://madalinagramatoma.blogspot.com

CARTEA CU POZE ȘI POVEȘTI

Radu

http://www.raduc.eu/

sick*tired

give me a beer, a laptop and a nice chick and you can keep the beer and the laptop

Izbucniri

“Cu câte iluzii trebuie să mă fi născut ca să pot pierde câte una în fiecare zi!…” – Emil Cioran

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

